is toegevoegd aan uw favorieten.

Practisch rekenonderwijs

Onderstaande tekst is niet 100% betrouwbaar

§ 83. Het vereenvoudigen en het gelijknamig maken

van breuken is soms moeilijk

s 84. De ontbinding in factoren en eenige kenmerken

. I > . van deelbaarheid

§ 85. De grootste gemeene deeler en het vereenvoudigen

van breuken

g 86. Het kleinste gemeene veelvoud en het gelijknamig

maken van breuken 2"

§ 87. Optelling en aftrekking van breuken

3 88. Het vermenigvuldigen van breuken 23°-

3 89. Deeling van gewone breuken 234-

3 90. Samengestelde breuken

S 91. Herleiding van tiendeelige breuken tot gewone en

->A\.

omgekeerd

HOOFDSTUK V.

Verschillende on derwerkpen.

§ 92. Sommen (no. 241—3°°) » > • • -47

8 oï Verhoudingen en evenredigheden 255.

, 1 1 . . 262.

8 04.. Talstelsels *

.ti J- ... 266. § 95. Herleidingen

§ 96. Romeinsche cijfers 2

s 07. Het oplossen van vraagstukken ~7°*

§ 98. Vraagstukken (no. 301—

s 00 Nog eenige verklaringen en opmerkingen . . • 297.

» j • • 3°8§ 100. Antwoorden

ERRATA.

Pag. 80. Lees voor 86576 (ie aftrekking): 86579.

Pag. 151, no. 136, ie vraagstuk. Staat: breed iM.,leesloM.

1'ag. 153, som 157. Lees voor 625 c.M.3 : 625 d.M.3

Pag. 169. Staat vermenigvuldig 5 met 6278; lees : 6278 met 5.

Pag. 197- Lees voor 0.00052 : 0.0052.

Pag. 199. Lees voor: uitklaarde: uitgeklaarde.

Pag. 250, som 264, staat 5|, lees 5$.

> 265, staat 9g\, lees 9^1 •

Pag. 253, som 290, staat 34, lees 24.