is toegevoegd aan uw favorieten.

Handleiding bij de zeven ontwikkelingstrappen van het lezen leerende kind

Onderstaande tekst is niet 100% betrouwbaar

Piet was teruggekomen en stond weer voor de deur; maar de meid zei: „Jongen, wat doe je hier toch, — moet je wat hebben?"

„Niks" zei Piet: „ga maar door!"

— „Ik vind je erg beleefd", zei de meid: „is dat, omdat ik je kleeren zoo netjes geborsteld heb?"

„Een kikker heeft geen kleeren noodig", zei Piet.

— „Ach jongen", zei de meid: „wat weet ik van een kikvorsch?" Zij ging door, en Piet ging weer staan luisteren, zonder dat de lieve Anna het bemerkte.

Anna dan ging haar pop kleeden en vervolgde haar praatje:

Kom ik beneden,

Ik ga je kleeden -,

Dan mag je mee,

En gaan wij samen Eens voor de ramen Of naar de thee.

Weer kraakte de deur. Anna keek om en zag het lachend gezicht van Piet, die riep:

„Dan gaan wij samen Met dt zaagmeelbeenen voor de ramen En naar de thee!"

Ach, ach, Anna smeet de pop in de wieg en liep hard naar de deur toe, doch Piet hield de