Onderstaande tekst is niet 100% betrouwbaar

Blad/.

Paedagogische Opmerkingen:

Klassen van 40 4 50. ........ XIX

Kweekelingen .......... XX

„Hoofdelijk" XVII

Geduld en ongeduld XVI

„Ik liet inijn aanval tot een volgende les rusten" . . . XVIII „Ken ander moest ik op het spoor brengen" .... XIX

Reliaieux beginsel ........ VI

Methode .......... XII

Verbinding van zaïik en teeken XIII

Dito bij het klankdictee ....... XV

Groot nut van het „klankdictée", zie omslag A, B-boek II en 1.

Arol*innen lezen ......... XIV

Hoofdletters .......... XV

Schrijfletters XIV

Zoek eerst de Jeugd in de jeugd 17

„In het leeren lezen steekt meer ontwikkelende kracht, dan in

het lezen zelf" 1

Gelukkig de onderwijzer(cs), die 8

„ei" en „lei" onvergelijkbare verschillen 9

„Of het woordschrift geen verwarring sticht" .... 14

„In hooger beroep bij den leerling". 15

Sluiten