Onderstaande tekst is niet 100% betrouwbaar

Pag.

Fig. 16. Sluier, doorgestapte tulle. Eerste helft der 19de eeuw. Museum

voor Kunstnijverheid, Paviljoen te Haarlem 49

» 17. Proeflap. Borduursel met den platten steek. Teekening van

Mej. Elisabeth Brandt 51

» 18. Deel van een schermpje, fijn .Japansch zijdeborduursel. Natuurlijke grootte van den pauw 19 cM. Museum voor Kunstnijverheid, Paviljoen te Haarlem 53

» 19. Midden-paneel van een driebladig vuurscherm. Chrysanthen in zoogenaamd Chineesch borduursel, aan weerszijden gelijk. Ontworpen en uitgevoerd op de Industrieschool voor Meisjes te

's Gravenhage

» 20. Détail van fig. 19. (Zij-paneel) 55

» 21. Proeflap A. Overspannen. Teekening van Mej. Elisabeth

Brandt 57

» 22 Proeflap B. Overspannen. Teekening van Mej. Elisabeth

Brandt . .-59

» 23. Deel van een kelkvelum. Gekleurd zijdeborduursel en opgenaaid zilverdraad op witte zijde. Voor de symbolieke voorstelling van het Lam is het zilverdraad in lussen gelegd. Bisschoppelijk

Museum te Haarlem ®1

, 24. Proeflap. Opnaaien van gouddraad. Afkomstig van de Kunstnaaldwerkklasse der Rijksschool voor Kunstnijverheid te Amsterdam

» 25. Gordel. Goudborduursel op wit leder. Ontworpen en uitgevoerd

door Mevr. v. Emstede-Winkler 69

» 26. Kroon, posthoorn en symbolische voorstelling van de electriciteit. De kroon is met zijde geborduurd; de pijlen zijn goudborduursel. De hoorn is opgelegd goudlaken, afgezet met een fijn, dubbel genomen gouden koordje. Mondstuk en opening van den hoorn zijn overgespannen met zijden draden. De achtergrond is donkerrood fluweel. Deel van eene banier, eigendom van den Nederlandschen Bond van post- en telegraafbeambten, Afdeeling 's Gravenhage. Ontworpen en uitgevoerd op de Industrieschool

voor Meisjes te 's Gravenhage ^l

» 27. Opgelegd werk. Leder op satijn. Uitgevoerd door Mevrouw

I. van Emstede-Winkler ^

Sluiten