Onderstaande tekst is niet 100% betrouwbaar

quadam ex parte extrinsecus esse tractos et haustos (ex quo intellegitur esse extra divinum animum, humanus unde ducatur), humani autem animi eam partem, quae sensum, quae motum, quae adpetitnm liabeat, non esse ab actione corporis seiugatam ; quae autem pars animi rationis atque 5

rintellegentiae sit particeps, eam tum maxume vigere, cum 71 plurimum absit a corpore. Itaque expositis exetnplis verarum vaticinationum et somniorum Cratippus solet rationem concludere hoe modo: 'Si sine oculis non !$-. potest exstare officium et munus oculorum, 10 possunt autem aliquando oculi non fungi suo munere, qui vel semel ita est usus oculis, ut vera cerneret, is habet sensum oculoruin vera cerneiitiura, Item igitur, si sine divinatione non potest officium et munus divinatio nis 15 exstare, potest autem quis, cum divinationem habeat, errare aliquando nee vera cernere, satis est ad confirmandam divinationem semel aliquid esse ita divinatum, ut nihil fortuito cecidisse videatur. Sunt autem eius gen er is 20 innumerabilia; esse igitur d i vi nati o 11 e 111 confit end um est.'i

In esse extra divinum animum is extra geen praepositie maar adverbium: „er buiten".

71. Het citaat uit Cratippus wordt II, 119 herhaald met een paar onbeduidende verschillen. In dit citaat nu worden 2 verschillende redeneeringen met elkaar verward. De eerste daarvan is: evenals men slechts eens juist behoeft te zien om op zijn oogen te vertrouwen, zoo hoeft men maar eens juist te voor¬

spellen om op de divinatio te vertrouwen. De tweede is: zonder oogen geen gezicht, zonder divinatio geen voorspelling. Cicero gebruikt hier dus divinatio in twee beteekenissen : het feitelijk voorspellen van de toekomst en de gave of eigenschap, die ons daartoe in staat stelt. Ygl. ook Cic. Tuse. III, § 15.

videatur. — Thoresen wil dit als een passivum opvatten wat m. i. onjuist is.

Sluiten