Onderstaande tekst is niet 100% betrouwbaar

deo, de quo satis dictum est, deinde a fato, deinde a natura vj_s omnis diviuandi ratioque repetenda. Pieri igitur omnia fato ratio cogit fateri. .Fatum autem id appello, quod Graeci el/uaQ/tévtjv, id est ordinem seriem5 quo causarum, cum causae causa nexa rem ex se gignat. Ea est ex omni aeternitate fluens veritas sempiterna. Quod cum ita sit, nihil est factum, quod non futurum fi^rit, eodemque modo nihil est futurum, cuius non causas id ipsum efficientes natura contineat. Ex quo intellegitur, 126 10 ut fatum sit non id, quod supergtitiose, sed id, quod physice dicitur, causa aetema rerum, cur et ea, quae praeterierunt, facta sint et, quae instant, fiant et, quae sequuntur, futura sint. Ita fit, ut et observatione notari possit, quae res quamque causam plerumque consequatur,

15 etiamsi non gemper (nam id quidem adfirmare difïicile

est), easdemque causas veri simile est rerum futurarum cerni ab iis, qui aut per furorem eas aut in quiete videant.

125. nihil est factum quod non vreemd dat Cic. in §9 van de

futurum fueril. — Of Posidonius fato tegon Chrysippus polemi-

dit strikt doorvoerde is onzeker, seert alsof die 't streng

want zijn speciale meening over doorvoert, dus op de hand staat

't fatum, die vermoedelijk in van Democritus enz.) vgl. de

den aanvang van 't boek de fato 1. Waarom juist de wil

fato stond, is verloren door de geen oorzaak had, scheen Chr.

lacune aldaar. De fato 39 zegt niet duidelijk te zeggen: dum

Cicero, dat Democritus, Heracli- autem verbis utilur suis, dela-

tus, Lmpedocles, en Aristoteles bitur in eas difficultates, ut neces-

censeret omniet ita fato fieri ut sitaton fati confirmet invitus. Ver-

id fatum vim neeessitutis adferret, moedelijk zal Posidonius met

terwijl anderen den mensche- zijn onderscheid tusschen zaken,

lijken wil niet oorzakelijk be- waaraan ieder oen oorzaak toe-

Paald achtten: altera (s\ententia) kende en res quae fortuitae esse

eorum quibus viderentur sine ullo putantur op dit punt niet voel

fato esse animorum motus voluntarii duidelijker zijn geweest (zie

en daartoe behoort dan ook Inleiding).

Chrysippus, doch zóó dat hij 126. causa = causarum series

tusschen beide opinies het mid- of causarum continuatio. Zie de

don wilde houden. (Het is zeer nat. door. I, 55.

Sluiten