Onderstaande tekst is niet 100% betrouwbaar

est, ut primis minentur extis, bene promittant secundis? aut tanta inter cos dissensio, saepe etiam inter proximos, ut Apollinis oxta bona sint, Dianae non bona? Quid est tam perspicuum quam, cum fortuito hostiae adducantur, 5 talia cuique exta esse, qualis cuique obtigerit hostia? At enim id ipsum habet aliquid divini, quae cuique hostia obtingat, tamquam in sortibus, quae eui ducatur. Mox de sortibus; quamquain tu quidem non hostiarum causam confirtnas sortiuin similitudine, sed infirmas sortis conlatione 10 hostiarum. Ah, cum in Aequimaelium misimus, qui adferat 89 agnum, quein immolemus, is mihi agnus adfertur, qui habet exta rebus accommodata, et ad eum agnum non casu, sed duce deo servus deducitur? Nam si casum in eo quoque dicis esse quasi sortem quandam cum deorum voluntate 15 coniunctam, doleo tan tam Stoicos nostrosEpicureisinridendi sui facultatem dedisse; non enim ignoras, quam ista derideant. Et quidem illi facilius facere possunt; deos enim ipsos 40 iocandi causa induxit Epicurus porlucidos et perflabilis et habitantis tamquam inter duos lucos sic inter duos mundos

38. Apollinis exta—A. hostiae exta of e. h. Apollini immolandae.

talia cuique. — Men is geneigd hostiae in te lasschen, het moet echter homini zijn, want Cicero wil zeggen: welke voorteekens iemand krijgt hangt af van do ingewanden van 't offerdier en dus zulke ingewanden krijgt elk te zien, als 't offerdier is, dat ieder krijgt.

39. Aequimaelium is een plaats te Rome bij de veemarkt (Forum Boarium) waar 't huis van Spurius Maelius gestaan had, die beschuldigd te streven naar 't koningschap door don magister equitum Servilius Ahala werd gedood en wiens huis met den

grond gelijk word gemaakt. Liv. IV, 13—16.

nam si casum dicis esse

quasi sortem quandam cum deorum voluntate coniunctam staat voor n. s. c d. e. q. s. q. c. d. v. coniunctam. Coniunctam is dus vrouwlijk als sortem, ofschoon het praedicaat bij casum is; vgl. Cic. Brut. 262 omni ornatu orationis tamquam veste detracta.

40. perlucidos et perflabilis. Epicurus nam 't bestaan van goden aan, die uit de fijnste atomen bestonden en licht en lucht doorlieten.

habitantes . .. inter duos mundos. Epicurus meende, dat er een oneindig aantal werelden be-

Sluiten