is toegevoegd aan uw favorieten.

Verhandeling van Josephus Pap de Fagaras [...]. Ter beantwoording der vraage [...]. Op welk een wyze kan best betoogd worden, dat het scheppen van een waereld, waar in het kwaad toegelaaten is, niet strydig zy met de volmaaktheid der godlyke natuur?

Onderstaande tekst is niet 100% betrouwbaar

DISPUT ATIO; 105

cipitet; quis mentis compos ferre poffit , eos toties licet monitos, haec ultro fibi arceflere , de iis autem , quae majorum longe bonorum aflequendorum occafiones & caufae funt, vel effe poffent, molliter queri ?

Quid eft etiam , quod diftributionem bonorum malo* rumque juflitiae & aequitati non fatis accommodatam querantur Adverfarii? Piorum enim caufa prorfus non efi: cur fint folliciti : cum quisque Dei reverentior voluptates in religione pofitas omnibus, quae fibi fint fubeundae, acerbitatibus longe praevalere fentiat , eas pro favoris divini, fibi, optime femper confulentis, argumentis habens. Imo, fi qui cruciatus ideo folum viris Deo fidis perferendi effent , ut aliqua inde ad Deum gloria, vel ad alios ütiïitas redundaret, tantum-abeft ut eas putarent extimefcendas, ut potius pracelaram fibi offerri occafionem gratae in Deum mentis dpcumenta dandi , Eumque , fi ita liceat loqui, demerendi, gauderent. Haud equidem cum Seneca dixerim non mixari me, fi quando impetum capiat Deus fpectandi magnos viros colluclantes cum aliqua calamitate : at fi quando contingat , ut Dei Civitatis interfk fpecimina patientiae , confiantiae , fideique rara prorfus edi, pius quisque fubeunda fibi Dei confilio mala non folum tolerabilia, fed etiam gloriofa ducet; fecu'rus tam auxilii divini, fibi ad ea fortiter ferenda neceffarii, quam ampliffimorum praemiorum. Et fi forte meliorem fibi fortem optet tacitus, ita tarnen fua defideria Dei voluntati fubjicit, ut agnofcat id fibi efle optimum, quod Dei confilio fit accommodatiffimum. Impiorum autem ma-

O ' jo: