Door een onzer redacteuren ROTTERDAM, 28 juni — Op schriftelijke vragen van de socialistische Tweede-Kamerleden mejuffrouw Barendregt en Lamberts over de produktie door de ICI van het gifgas fosgeen heeft staatssecretaris Kruisinga o.a. geantwoord dat voor de bevolking van Rozenburg geen voorzienbaar gevaar te vrezen is. De staatssecretaris schrijft dat de ICI op grond van de aant ransport van fosgeen verbonden risico's heeft besloten fosgeen niet van elders aan te voeren en op te Slaan, doch ter plaatse in de benodigde hoeveelheid te vervaardigen. In het overleg met de ICI, waarbij betrokken waren de Arbeidsinspectie, de inspectie voor de hygiëne van het milieu en deskundigen van de gemeente Rotterdam en iran de provincie Zuid-Holland, is overeengekomen. dat het fosgeen slechts zal worden vervaardigd in een hoeveelheid die nodig is voor het gebruik. Voorts is afgesproken dat geen voorraad zal worden opgeslagen, anders dan de technisch noodzakelijke hoeveelheid voor het bedrijven van het fabricageproces en dat geen fosgeen naar elders zal worden vervoerd. Door het tot een minimum terugbrengen van de hoeveelheid gevaarlijk materiaal en het aanbrengen van de best denkbare
technische voorzieningen is voor de bevolking van Rozenburg geen voorzienbaar gevaar te vrezen, meent de staatssecretaris. Er zijn volgens hem alle denkbare voorzieningen getroffen om eventuele onregelmatigheden te ontdekken en om de situatie onder ale omstandigheden onder controle te houden, zodat naar zijn mening vrees voor ontsnapping niet behoeft te bestaan.
"ROTTERDAM/RIJNMOND/DELTA „Voor Rozenburg geen voorzienbaar gevaar"". "NRC Handelsblad". Rotterdam, 1971/06/28 00:00:00, Geraadpleegd op Delpher op 18-01-2021, http://resolver.kb.nl/resolve?urn=KBNRC01:000031575:mpeg21:p002
"NRC Handelsblad". Rotterdam, 1971/06/28 00:00:00, Geraadpleegd op Delpher op 18-01-2021, http://resolver.kb.nl/resolve?urn=KBNRC01:000031575:mpeg21:p002
Op het Zuidplein nabij de Strevelsweg in Rotterdam kwam gisteren een groot deel van deze drukke uitvalsweg blank te staan doordat een waterleidingbuis was gesprongen.
"Binnenmeer op Zuidplein". "NRC Handelsblad". Rotterdam, 1971/06/28 00:00:00, Geraadpleegd op Delpher op 18-01-2021, http://resolver.kb.nl/resolve?urn=KBNRC01:000031575:mpeg21:p002
Door een onzer redacteuren ROTTERDAM, 28 juni — Staatssecretaris Kruisinga heeft geantwoord op schriftelijke vragen van de liberale TweedeKamerlid mevrouw VederSmit over stankoverlast door de destructiebedrijven Gekro in Rotterdam—Schiebroek en de NV Nederlandse thermo-chemische fabrieken in Suameer (Fr.) Wat de Grekro betreft schrijft de staatssecretaris dat indien artikel 63 van de Wet inzake de luchtverontreiniging in werking is getreden kan worden bezien in hoeverre mede door toepassing van dit artikel bevorderd kan worden dat het destructiebedrijf wordt verplaatst. % Er zijn plannen geweest om de Gekro nabij de nieuwe vuilverbranding in het Botlekgebied te situeren. Een dergelijke combinatie biedt volgens dr. Kruisinga — naar hij al in 1969 aan drs. Lems heeft geantwoord — niet zodanige financiële voordelen dat hieraan de voorkeur moet worden gegeven boven andere oplossingen, zoals een eventuele verplaatsing van het bedrijf naar een andere plaats. Ten aanzien van het Friese bedrijf merkt de staatssecretaris op dat hier sedert 1965 de hoeveelheid aangevoerde destructiemateriaal vrijwel verdubbeld is. De afgegeven Hinderwetvergunning dekt de huidige situatie niet meer. Over de nieuwe voorwaarden wordt overleg gevoerd dat volgens de staatssecretaris in de komende maanden zal worden afgesloten. Ten slotte verklaart de staatssecretaris dat het niet onmogelijk zou zijn geweest het huidige bedrijf voort te zetten in
combinatie met een vuilverbrandingsinstallatie. De commissie vuilverwerking in Friesland heeft dit wel bestudeerd, maar zij heeft bij de uitwerking van de plannen om tot vuilverwerking dan wel verbranding in de gehele provincie te komen, deze mogelijkheid daarbij om praktische redenen echter verder buiten beschouwing gelaten.
"Destructiebedrijven in Schiebroek en Suameer oorzaak stankoverlast". "NRC Handelsblad". Rotterdam, 1971/06/28 00:00:00, Geraadpleegd op Delpher op 18-01-2021, http://resolver.kb.nl/resolve?urn=KBNRC01:000031575:mpeg21:p002
ROTTERDAM, 28 juni — In de periode 5 juli - 15 september 1971 zal het Delftse Research-instituut voor de woningbouw (RIW) een maquette-experiment houden in het Bouwcentrum te Rotterdam. Het doel is te onderzoeken in hoeverre de bewoners zich een voorstelling van een werkelijke woonsituatie kunnen maken aan de hand van tekeningen en maquettes. Het RIW acht het gewenst, dat de inspraakmogelijkheden van de bewoners bij de totstandkoming van woningprojecten groter worden. Wil die inspraak reëel zijn, dan is het nodig dat tekeningen, maquettes en modellen op ware grootte, die bij de voorbereiding van plannen worden gebruikt, de bewoners in staat stellen zich een goed oordeel te vormen over de toekomstige werkelijkheid. Bewoners van hoogbouwflats in .de Rotterdamse wijken Alexanderpolder en Ommoord ontvangen een dezer dagen een uitnodiging van het researeh-instituut om aan het experiment mee te werken.
"Maquettes en werkelijkheid in woningbouw". "NRC Handelsblad". Rotterdam, 1971/06/28 00:00:00, Geraadpleegd op Delpher op 18-01-2021, http://resolver.kb.nl/resolve?urn=KBNRC01:000031575:mpeg21:p002
Waarnemingen te Botterdam van luchtdruk 1006.1 mba; wind Oost 2: temp. 11.7 gr; max. temp. 18.0 gr. te 14.10 gisteren; min temp. 11.3 gr. te 07.15 heden: weersgesteldheid: betrokken en regen; neerslag in de afgelopen 24 uur 5.9 mm.
"weer te rotterdam". "NRC Handelsblad". Rotterdam, 1971/06/28 00:00:00, Geraadpleegd op Delpher op 18-01-2021, http://resolver.kb.nl/resolve?urn=KBNRC01:000031575:mpeg21:p002
ROTTERDAM, 28 juni — Voor bezoekers van de Boezembarakken zal de RËT bij wijze van proef met ingang van woensdag 30 juni een speciale autobusdienst instellen. Deze lijn, die riidt onder nummer 38 met de aanduiding Extra dienst zal vanaf een half uur voor het begin van de bezoekuren tot een half uur na het einde daarvan. als ringlijn rijden van een nieuwe halte in de Rusthoflaan tegenover het eind- en beginpunt van lijn 38, naar een nieuw in te stellen halte in de Kerkhoflaan bij de Boezemlaan en vandaar weer terug naar de Rusthoflaan. Het vervoer op deze ringlijn is gratis.
"Gratis ringlijn voor bezoekers Boezembarakken". "NRC Handelsblad". Rotterdam, 1971/06/28 00:00:00, Geraadpleegd op Delpher op 18-01-2021, http://resolver.kb.nl/resolve?urn=KBNRC01:000031575:mpeg21:p002
BUENOS AIRES, 28 juni — Voor de derde maal binnen een maand zegt de Argentijnse politie in de haven van Buenos Aires smokkelwaar op een Nederlands schip ontdekt te hebben. Aan boord van de Straat Fusjimi nam zij bandopnemers, camera's, radio's en pruiken met een totale waarde van verscheidene miljoenen pesos in beslag. De Argentijnse douane confiskeerde 27 mei smokkelwaar met een waarde van een half miljoen pesos op de Straat Algoa. Op 18 juni werd op de Straat Hongkong voor 120.000 pesos gesmokkeld goed ontdekt. Op de andere oever van de Plata achterhaalde 21 mei de politie van Uruguay voor verscheidene miljoenen pesos smokkelgoederen aan 'boord van de Straat Hobart. De Straatschepen zijn van de Koninklijke JavaChina Paketvaartlijnen N.V. (DPA-EFE) — J. Maliepaard, fractieleider van de CPN in de gemeenteraad van Rotterdam, heeft om gezondheidsredenen voor het raadslidmaatschap bedankt.
"Op Straat Fusjimi zou smokkelwaar zijn gevonden". "NRC Handelsblad". Rotterdam, 1971/06/28 00:00:00, Geraadpleegd op Delpher op 18-01-2021, http://resolver.kb.nl/resolve?urn=KBNRC01:000031575:mpeg21:p002
74.— Wipperoen haalde vlug z'n schild en z'n zwaard uit het kasteel. O, daar waren Untje en Muntje Mol al met het hemelbed van de graaf! En Siempie met de badtobbe! En Klein Beestje met de mooie stoelI "Goedzo!" prees Wipperoen. "Breng die spullen nu maar gauw naar boven." "Jawel Wipperoen..." knikte Untje bedeesd. "Je moet mij met Opperduiner aanspreken," berispte Wipperoen hem. "En vertel me nu maar gauw waar Snipper uithangt en wat hij heeft gestolen." "Ik... ik weet niet waar Snipper is..." stamelde Untje. "Maar ik weet wel dat hij een zilveren kandelaar en een wekker meegenomen heeft..."
"Dan weet ik genoeg", zei Wipperoen. Toen ging hij op een draf naar Snipper's hutje. . "Kom maar te voorschijn Snipper!" riep hij met krachtige stem en z'n zwaard in de aanslag. Maar dat kon Snipper niet, want die was er niet. Wipperoen keek onder de tafel en in de donkere hoeken achter in het hutje, maar Snipper was niet thuis. "Ik vind 'm wel..." snoof hij. Met een vastberaden trek op z'n snuitje ging hij weer naar buiten en keek speurend in het rond. "Hij heeft me zeker zien aankomen," mompelde Wipperoen. "Hij heeft zich natuurlijk ergens verstopt, de lafaard." Opeens hoorde hij een luid gerinkel. Wat was dat?!
"wipperoen en de opperduiner". "NRC Handelsblad". Rotterdam, 1971/06/28 00:00:00, Geraadpleegd op Delpher op 18-01-2021, http://resolver.kb.nl/resolve?urn=KBNRC01:000031575:mpeg21:p002
— J. G. Bijker is benoemd tot directeur van de NV Smit Verenigde havensleepdienst, waarin alle Rotterdamse sleepbedrijven gaan samenwerken. Zijn functie als directeur van Dirkzwager NV in Maassluis zal 1 oktober door J. J. Boesjes worden ingenomen.
"— J. G. Bijker is benoemd tot". "NRC Handelsblad". Rotterdam, 1971/06/28 00:00:00, Geraadpleegd op Delpher op 18-01-2021, http://resolver.kb.nl/resolve?urn=KBNRC01:000031575:mpeg21:p002
Door een verslaggever ROTTERDAM, juni — De voorzitter van de KVP-fractie in de Rotterdamse gemeenteraad, mr. L. A. Struik, heeft bij de raadscommissie voor algemene zaken een voorstel ingediend om een verordening op te stellen, waarin gemeentelijke referenda onder kiesgerechtigde inwoners worden geregeld. Hij gaat daarin uit van raadplegende referenda, waarbij de bevolking over bepaalde belangrijke onderwerpen haar goed- of afkeuring uitspreekt; zonder dat die uitspraak bindend zal zijn voor het gemeentebestuur. In het begin van dit jaar heeft het gemeentebestuur een referendum gehouden in de Alexanderpolder oVer een eventuele samenvoeging van dit gebied met Capelle aan den IJssel tot een nieuwe gemeente. In de raadscommissie algemene zaken, waarin alle fractievoorzitters zitting hebben, is naar aanleiding hiervan een discussie ontstaan over de wenselijkheid een vaste regeling te maken voor dergelijke raadplegingen. De heer Struik verwacht dat de bevolking van Rotterdam het niet bij dat ene referendum wil laten, maar er vaker om zal vragen. Daarom wenst hij een vaste regeling, waarin uitgangspunten en regels zijn opgesteld. Hij stelt vóór dat een besluit tot een referendum genomen moet worden door de gemeenteraad. Op» voorstel van het college van B en W of van een nog niet vastgelegd aantal gemeenteraadsleden moet een meerderheid van 'tenminste twee dejrden van de raad zich voor een referendum uitspreken. Een voorstel moet voorzien zijn van een preadvies van het college: er mag geen beslissing worden genomen voordat met de wijkraad overleg is gepleegd over de wenselijkheid van een meningspeiling onder de bevolking.
"Volksraadpleging in Rotterdam in verordening". "NRC Handelsblad". Rotterdam, 1971/06/28 00:00:00, Geraadpleegd op Delpher op 18-01-2021, http://resolver.kb.nl/resolve?urn=KBNRC01:000031575:mpeg21:p002
— Dordrecht krijgt ƒ 243.500 als rijksbijdrage in het tekort van het plaatselijke openbare vervoer.
"— Dordrecht krijgt ƒ 243.500". "NRC Handelsblad". Rotterdam, 1971/06/28 00:00:00, Geraadpleegd op Delpher op 18-01-2021, http://resolver.kb.nl/resolve?urn=KBNRC01:000031575:mpeg21:p002
door F. VAN KLAVEREN
ROTTERDAM, 28 juni — Op het congres „Groen en recreatie in dichtbevolkte industriegebieden", dat vorige week in de Maasstad is gehouden, werd de organisator van dit congres en hoofd van de afdeling Plantsoenen Rotterdam, ir. A. Raad, tot voorzitter gekozen van de IFPRA. Bijna 300 leden-deskundigen van deze International Federation of Park and Recreation Administration uit 24 landen hebben acht dagen lang onder zijn leiding Nederland doorkruist. Na afloop van nog twee praatdagen in de Doelen kregen ir. Raad en zijn medecongressisten het verwijt te horen dat hun resolutie (zie kader) „open deuren intrappen."
Ir. Raad reageert hierop met grote rust: „Met revolutionaire plannen die voorlopig iet te verwezenlijken zijn, krijg je zülkc koppen in de krant. Maar wij zijn bezadigde vaklieden. Wij gaan uit van punten die gerealiseerd kunnen wordoen en door de overheid hier en in het buitenland aanvaard en nageleefd kunnen worden.
Ik kan ook onbereikbare idealen gaan stellen. Ik ken vele mooie idealen: iedereen zijn eigen huisje — geen flats — met tuintje. Al dat soort mooie verhalen. Maar die dingen zijn niet erg praktisch. Met de resoluties is het de bedoeling iets wakker te schudden. En je schudt niets wakker, als je iets nastreeft dat zijn doel voorbijstreeft. Denk eens aan die laatste resolutie. Die kost elke stad honderd miljoenen. Maar ik voel niets voor emotionele uitspraken als: van die stad deugt geen donder, tegen de grond ermee. Als dat tien miljard kost, vind ik dat onverantwoord." Bent u tevreden over uw budget? Raad: „Ik was ermee tevreden. De gemeente zit echter in een beetje moeilijke positie, want die wil een sluitende begroting gaan krijgen. Ik zit dus met een beperkt budget. In Amerika, heb ik van collega's gehoord, zit men met dertig tot veertig procent besnoeiing van de budgets. Ook de Duitsers klagen steen en been. En voor het eerst — afgezien dan van de bestedingsbeperking — zit ik in Rotterdam nu met mijn beperkte budget. Goed gemiddelde Vindt u dat er te veel besnoeid wordt?
Raad: „Ja. Ik wil natuurlijk" altijd meer geld hebben, al is het erg redelijk wat Rotterdam aan zijn groen uitgeeft. We zitten met 20 m2 per hoofd op een heel goed gemiddelde in Nederland. Het groen moet in stand worden gehouden en dat kost geld. Wanneer de overheid die middelen niet tot haar beschikking heeft, ja, dan is dat erg jammer maar dan moet je dat groen maar minder gaan onderhouden, dan moet je het een klein beetje minder gaan doen. Dan moet ik bepaalde onderhoudszaken die ik nodig vind, achterwege laten. En dat is voor een tuinman niet zo prettig." Stoort het u wanneer het boven uw mooie groen stinkt? Raad 1 : „We zijn vandaag naar het zuiden geweest en daar werd luchtalarm 3 gegeven. Persoonlijk merkte ik er niks van vandaag. Het is wel een nare zaak, die echter met het groen niets te maken reeft." Dus wandelen met' een gasmasker? Raad: „Als je in allerlei straten meer naar het westen zit, dichter bij de industrieën en met veel verkeer, kan het heel vervelend worden. In de tunnel is het bijv. altijd een rotzooi. Dat is nu eenmaal zo met die auto's."
geen grotere Is de industrie lastgever? Raad: „De auto doet meer kwaad in Rotterdam dan de industrie hoor", en „De grootste bedreiging van het groen zie ik in de druk voor meer parkeergelegenheid. Met de bestemmingsplannen in de gemeente zitten we vrij goed, het is allemaal wettelijk nogal behoorlijk geregeld. Ik ben echt niet bang dat op de grotere groengebieden morgen gebouwd wordt. Deltawet ^Vaar ik wel bang voor ben, is dat kleinere groengebiedjes, en alleen met bomen e.d., moeten sneuvelen voor het verkeer. Wat vorig jaar bijv. is gebeurd op de Mathenesserdijk. Waterkering zat daarbij en waterkering is nu eenmaal nodig in Holland. Dat is de Deltawet, daar ontkom je niet aan, we mogen niet verzuipen. Alles moet wijken voor die Deltawet, daar kunnen we niet
onderuit, dat is nu eenmaal survival in Holland. Daar heeft een aantal belai autoverkeer is het grote geva En dan zal ik met acties — v zover ik dat als ambtenaar doen — me daar tegenover stellen." rijke bomen voor moeten w ■ken. Ik heb ze wel opgepikt ik heb ze op die markt neer) zet, maar het ging me wel a m'n hart dat ze weg moesten. De grootste vrees heb ik e< ter voor de heilige koe, de ai Ik heb de laatste jaren no wat in de wereld rondgereisd, heb allerlei steden gezien, die het autovervoer zijn gebou Als je naar de bakker wil, U je je mottig. Je kunt daar leven zonder auto. Mijn bomen gaan niet ka door de industrie. Die gas maken m'n bomen niet kapot zo'n enkel bloemetje e.d. m: dat is niet zo erg — maar
"Ir. A. Raad, nieuwe IFPRA-voorzitter: ,Industrie maakt m'n bomen niet kapot'". "NRC Handelsblad". Rotterdam, 1971/06/28 00:00:00, Geraadpleegd op Delpher op 18-01-2021, http://resolver.kb.nl/resolve?urn=KBNRC01:000031575:mpeg21:p002
7217 Tom Poes had de politiechef al van verre zien staan. Maar hij deed alsof hij hem niet opmerkte en duwde de oude Ibbele Hoeder haastig mee naar het laddertje, dat naar de ingang van het vliegtuig voerde. "Een ogenblikje!", sprak de commissaris-, terwijl hij zwaar naar voren stapte. "Hoe komt dat toestel hier? Wat heeft dit te betekenen? Dit is de gemeentehelikopter, die ingezet is voor de ontginning van een gasbel!" "Ja, ja,", zei Tom Poes, zonder om te kijken. "Daarom. Er is haast bij." "Halt!", donderde de hooggeplaatste politiebeambte. "Kom naar beneden; ik wil dit haarfijn uitpluizen!" Hij maakte aanstalten om naar boven te klimmen, maar op dat mohff
ment werd het laddertje voor zijn neus opgehaald. En terwijl hij j e loos op het gazon stond te roepen smakte de deur dicht en o machine te ronken. ..^ol "Kom terug of ik schiet!", schreeuwde de heer Bas uitzinnig- ^ een trapleer, meneer Pieps! Dit is het brutaalste staaltje joy-vl |e 9' ik heb meegemaakt! Ik moet die slungel opschrijven!" gt Maar het was reeds te laat. De schroef begon te draaien, en groot geluid steeg het toestel loodrecht naar boven. Dit vero ^ j e natuurlijk een krachtige luchtdruk, zodat het geen wonder wa5 (j/e fden commissaris en de assistent ordeloos tegen de grasmat geblazen en slechts het nakijken hadden.
"tom poes en de pijpleider". "NRC Handelsblad". Rotterdam, 1971/06/28 00:00:00, Geraadpleegd op Delpher op 18-01-2021, http://resolver.kb.nl/resolve?urn=KBNRC01:000031575:mpeg21:p002
ROTTERDAM, 28 juni — Een ambulance-auto met politiebegeleiding waarmee gisteravond een 22-jarige vrouw die aan een epilepsieaanval leed, naar het Sint-Franciscusgasthuis werd gebracht, moest op het kruispunt Schiekade-Provenierssingel-Teilingerstraat remmen voor een personenauto, waardoor ambulance-autö en politiewagen op elkaar botsten. De tocht zou echter nog meer ongelukken opleveren. In het ziekenhuis aangekomen hielp de 41-jarige chouffeur A. P. Hoek van de ambulance-auto de patiënte naar binnenbrengen. Plotseling zakte hij daarbij in elkaar. Kunstmatige ademhaling en hartmassage hadden geen resultaat meer.
"Hartverlamming na aanrijding". "NRC Handelsblad". Rotterdam, 1971/06/28 00:00:00, Geraadpleegd op Delpher op 18-01-2021, http://resolver.kb.nl/resolve?urn=KBNRC01:000031575:mpeg21:p002
Minister Bakker heeft zaterdag in Middelharnis Pieter de Monchy vervaardigde bronzen beeld van kofjekoker (de jongste aan boord van een vissersboot, koffie moest zetten) onthuld. Daarbij waren een aantal < kofjekokers aanwezig.
"Koffiezetter in brons". "NRC Handelsblad". Rotterdam, 1971/06/28 00:00:00, Geraadpleegd op Delpher op 18-01-2021, http://resolver.kb.nl/resolve?urn=KBNRC01:000031575:mpeg21:p002
De resoluties die op het zevende internationale Groencongres van de International Federation of Park and Recreation Administration (IFPRA) zijn aangenomen, luiden: 1. In grote stedelijke gebieden wordt het leefmilieu — meer dan waar ook — bedreigd door een accumulatie van menselijke activiteiten (hoge dichtheden in woon- en werkgelegenheden). 2. Het geestelijk en lichamelijk welzijn van de stedelijke, bevolking verlangt een duidelijke groenstructuur, zowel binnen als buiten het stedelijk gebied (het landschap), met de functies: open ruimte, recreatievoorziening, milieuzuivering, natuurbeleving en het verschaffen van rust en harmonie. 3. De groenstructuur binnen het stedelijk gebied dient juridisch (bijv. in bestemmingsplannen) te worden vastgelegd. Bij verwezenlijking van de plannen behoren de hoofdlijnen van de groenstructuur prioriteit te worden verleend, teneinde tijdig een kader te krijgen voor een goed leefmilieu. 4. Verontreiniging vermindert de welzijnsfunctie van de groene ruimte. Door inschakeling van de bevolking bij de opzet van het beheer van groenelementen ontstaat een grotere betrokkenheid,
waardoor vervuiling en verni ling zullen verminderen. Op te termijn is het niet nodig de overheid effectieve maatreg len neemt tegen vervuiling. 5. Ook het landschap buil het stedelijk gebied is als d< van het milieu een levensvoc vaarde voor de samenleOm deze functie ook in de t< komst te kunnen blijven verv len, moeten de instandhoud:! van het landschap en de ontwj keling daarin wettelijk word! geregeld. 6. Indien de bestuurlijke ve| antwoordelijkheid voor de ! standhouding en de ontwikken' van het landschap op verser lende bestuursniveaus ligg en het van meet af aan een coor natie tussen deze besturen no° eisal de inrichting van < uroifsypte zakelijk. 7 ' Bij groene ruimte moet ruimte' den gelaten voor het tegen» - komen aan mogelijke veranw ringen in het gedragspa' ug van de gebruikers. Verbindingen tussen gr elementen in het stedelijk g e onderling en naar die buiten ^ stedelijk gebied verhogen d e j nd bruikswaarde van de S roen i bevorderen het w delen en fietsen ten koste het autoverkeer, waardoor * stikking van de stadsker ; door de auto wordt tegenge£ a
"RESOLUTIES OP GROENCONGRES". "NRC Handelsblad". Rotterdam, 1971/06/28 00:00:00, Geraadpleegd op Delpher op 18-01-2021, http://resolver.kb.nl/resolve?urn=KBNRC01:000031575:mpeg21:p002