Betawsche Stoomtram-Maatschappjj.

Bezittingen BALANS op 31 December 1916. Schulden. Nipf ƒ 4.550.000,— Kapitaal ƒ 16.000.000,— Niet uitgegeven obligatiën 2| pet. leening 2| pct.’s obligatie-leening A”. 1896, groot A° 1896 „ 7.020.000, y 30.000,000 „ 9.636.000,— Bouw- en uitbreidingsrekening spoorweg Obligatie-leening A° 1901, groot /'15.000.000, Semarang—Vorstenlanden „ 29.116.336,08 verd. in 15 seriën, elk groot ƒ i.000.000 ; Bouw- en uitbreidingsrekening tramweg uitgegeven de seriën: Djokja—Brossot c. a. (Groep i) „ 1.700.919,79 I t/m 3, rentende 4 pCt., dd. Bouw- en uitbreidingsrekening tramweg I Mei 1901; in omloop ... f 2.748.000,— Djokja—Willem I c. a. (Groep 2) „ 7-467486,62 4t/m 8, rentende 3I pCt., dd. Bouw- en uitbreidingsrekening tramweg I Maart 1902 ; in omloop „ 4.550.000,— Goendih—Soerabaja c. a. (Groep 3) „ 17.108.346,436 9t/m 13, rentende4pCt., dd. Bouw- en uitbreidingsrekening tramweg 31 Maart 1904; in omloop „ 4.684.000,— Solo—Bojolali c. a. (Groep 4) „ 1.057.086,36 i4en 15, renten<ie4pCt., dd. Bouw- en uitbreidingsrekening tramweg I Mei 1908; in omloop... „ 1.923.000,— Semarang—Gambringan c. a. (Groep 5) „ 103.129,90 „ 13.905.000,— Woningbouw Gergadji „ 421.246,18 Obligatie-leening A° 1906, groot/" 10.000.000, Rollend materieel spoorweg Semarang — verd. in 10 seriën, elk groot /i.000.000; Vorstenlanden „ 7.234.904,28 uitgegeven in seriën: Rollend materieel tramweg Djokja—Bros -I t/m 3, rentende 4 pCt., dd. sot c. a. (Groep i) 73462,44 21 Febr. 1907; in omloop f 2.867,000,— Rollend materieel tramweg Djokja—Wil -4 t/m 6, rentende 4 pCt., dd. lem I c. a. (Groep 2) „ 1.760.282,366 15 Febr. 1911 ; in omloop „ 2.932.000,— Rollend materieel tramweg Goendih—Soe -7 t/m 10, rentende 4 pCt., dd. rabaja c. a. (Groep 3) „ 3.257.266,07 20 Febr. 1912; in omloop „ 3.929.000,— Rollend materieel tramweg Solo—Bojolali ' g.728.000,— c. a. (Groep 4) „ 296.209,12 Obligatie-leening A° 1912, groot ƒ10.000.000. Rollend materieel in bewerking „ 97.165,496 verd. in 10 seriën, elk groot ƒ1.000.000; Magazijnsvoorraad „ 4.420.960,94 uitgegeven de seriën : Kantoorgebouw met inventaris te ’s-Gra -I t/m 4, rentende 4 pCt., dd. venhage 535-774,78® I Febr. 1913 ; in omloop... ƒ 3.948.000,— Kas in Nederland en in Indië „ 142.268,876 5 t/m 10, rentend 4I pCt., dd. Nederlandsch-Indië 8.500.000,— IS Jan. IQ14; in omloop s QSS.ooo,— „ 9.906.000,— Belegd vernieuwingsfonds materieel Sema -Obligatie-leening A“ ig 14, grootf 20.000.000, rang Vorstenlanden „ 500.000,— verd. in 20 seriën, elk groot ƒ i.000.000; Belegd reservefonds Semarang—Vorsten uitgegeven de seriën : landen „ 500 000,— I t/m 6, rentende 4I pCt., dd. Belegd vernieuwingsfonds bovenbouw Se -10 Juli 1914; in omloop... f 5.958.000,— marang—V orsten landen „ 999.750,— 7 t/m 14, rentende 5 pCt., dd. Belegd reservefonds stoomtramwegen „ 499.211,25 I Nov. 1915: in omloop... „ 7.977.000,— Effecten van de waarborgkapitalen „ 207.128,126 13-935-000,— Effecten 635.417,- De Staat der Nederlanden, aandeel in de winst van den spoorweg Semarang -Vorstenlanden » 369543,54 Crediteuren „ 1.557.220,48 Crediteuren voor dividenden van aandeelen „ 60.294,— Crediteuren voor couponbetaling en aflos sing van obligatiën 75-107,50 Gekapitaliseerde uitkeeringen „ 65.760,19 Afschrijving kantoorgebouw met inventaris te ’s-Gra venhage « 45-752,43 Fonds tot aflossing der 2| pCt’s. obligatie leening A° 1896 994 755,55® Algemeene reserve „ 28.676.802,286 Vernieuwingsfonds materieel Semarang -Vorstenlanden „ 500.000,— Reservefonds Semarang—Vorstenlanden... „ 500.000,— Vernieuwingsfonds bovenbouw Semarang -V Vorstenlanden ... 1.000,000,— Reservefonds stoomtramwegen „ 500.000,— Verlies en winst „ 2.491.646,07 f 109.946.972,05 / 109.946.972,05

Kapitaal en Obligatie Ie ening. Het kapitaal bleef onveranderd. De obligatieleening verminderde door de aflossing volgens amortisatieplan met / 3000,— door uitloting der nummers 88, 98 en 145 en bedraagt thans f 188.000,— waarvan f 40.000,— in portefeuille.

Locomotieven. Het aantal locomotieven bleef onveranderd. De locomotieven werden volgens voorschrift gelicht en

hersteld: onderhoud, vernieuwing en verbetering werden op de gewone wijze uitgevoerd.

Onderstaande staat geeft een uitgewerkt overzicht van het gebruik van brandstoffen, olie en poetskatoen over de jaren 1913 t/m. 1916.

In deze cijfers zijn. begrepen de kosten van opstoken, proefritten en van rangeerdiensten, en omvatten derhalve het totaal verbruik voor den dienst van tractie. Rij t uige nen Wagens. Het wagenpark onderging geenerlei verandering en bestaat uit: