was, dat het ivereüsdhte rapport der commissie over haar verrichtingen in het afgeloopen jaar den burgemeester niet op het voorgesdhreven tijdstip bereikte. In de plaats van de ontslagen commissieleden benoemde de burgemeester drie andere personen, van wie hij de overtuiging had, dat zij wèl op vlotte wijze zouden willen samenwerken. Dit was alwéér een doorn in het oog van den bovenbedoelden sic'hoolmeester, maar hij had nog wel andere pijlen op zijn boog! Toen twee leden der commissie het gebruikelijke belzoek aan de school brachtenl, waarvan hij nog steeds hoofd is, trad hij zóó onhebbelijk op, dat de beide commissieleden reohtsomkeert maakten.

Wat doen wij in Nederland met zoo’n meester?

Als wij bolsjewieken waren, zouden wij zoo’n dwarsdrijlver liquideeren.

Overgenomen uit Storm van 31 Maart ’44.

Uit de school

WAT AANTAIKENS

Moandag. Weer ’n neie week. Haarfst..Wat minnigsten dut niks of. Schoul galt in... . Over gele bloaren loepen ze mie veurbie. Honderden jonge leventjes. De toukomst van ons volk. Gain kind kikt meer noar mien speldje, koeas tou ’k hom veur ’t eerst op har. ’k Heb ’t er toui in hoogste klas over proat; over dei dieihouk en dei kleuren; wat ’t betaikende. ’k Heb ze ’t ook even zain loaten. Ze keken d’r ook wel noar. Moar verder van des gain nais. .. . nou kikt ’t er gainain meer noar. Waiten ’t nou ja, dat ’t bie hom heurt....

Dinsdag. Even opschrieven wel d’r nait binnen. Woar is Kloas? „Hai rut sukkerbaiten, meester,” zegt ’t er ain. De oogst is goud besloagen. Zoo proat ik din even deur> over de Oogstdaankdag, dei lest hollen is. God schonk ons wasdom en zegen. ... Joa zeker, onze schoul is ’n openbcare, moar ’k mag ja zeker wel over God proaten. Vrouger was ’t nait neutroal! Moar God is goddaank ook openboar en nait „biezunder”.

Koolzoad is d’r ook genog wossen. De blokkoade verlast zoo zien kracht. Van oethongern zei wel niks komen. Even opfrisschen, wat wie doar tou over zegd hebben. Dat wie zoo’n klain beetje van alles hadden, dat kwam deur dat er van overzee niks aanvuierd worden kon. En ’t was nait zoo, dat alles mor wegsleept wuir, zooas de proat was. Och kinder, d’r wordt zoo veul proat. Vertel nooit wat anders noa, dan wat je zeker waiten.... Ziezoo, zukke inlichtens aan kinder geven inzicht en ook rust....

Wonsdag. Joantje luit ons ’n tiedsdhrift za'in. Zal har hom van ’n matroos kregen, zee ze. ’t Was ’n Zweedsche. Prins Bernhard zol d’r ook in stoan. Wie hebben

mit mekoar even keken, ’t Tiedschrift was mit Engelsch sop overgoten. Nog al wat lippenstifterij en golfspeulerij en zoo wat hen. Joa, doar ston Prins Bernhard ook. Hal was op inspectie mit ’n oorlogstboot... Dat kon wie zoowat lezen. Hal ston mit zien handen in de buuts tegen de mast aan. Hai keek oarig v0e1.... Hal lachte nait meer.

Dunderdag. ’k Heb in de klas stoan van ’n meester, del d’r nait was. Leesles har veul vremde woorden, ’n Beetje proat over de Nederlandsche toal. Dat wie dei zuver hoalen mozzen. Gain vrumde woorden as ’t nait neudig is. Elsie en Annie, op veurste baank, keken mekoar zoo stiekum even aan. Heur olders binnen nog al slim tegen de neie orde en zoo twieifelden ze d’r aan of ~hai” zuk nog wel Nederlander nuimen mog mit zien praat over Nederlandsche toal. Dat gaf m.ie ’n por om deur te hoornen. Zeker, toal' zuver hoalen, noamen van moanden.... Opschriften op winkels, op hoezen....

Roare noamen van kinder.... En zoo ging ’t tou vot, Elsie en Annie keken mekoar weer aan, tou klas mie gliek gaf. Hai vol toch mit Wat donder, wie binnen toch aalmoal Nederlanders. As je doar goud over noadinken, wordt ’t joe waaim om ’t haart.

■Vrijdag. Geschiedenis in hoogste klas. ’k Heb ’t had over „De moord in onze geschiedenis”. Willem van Oranje wordt groot veur onzei oogen. .. . Jan de Witt het „in de storm boven stoan”. Gelukkig bin d’r nait veul moorden west. Allain in dei, tied as ’t volk nait meer wait hou ’t worden zei. Ze binnen de kluts kwiet. .. . Ook nou binnen d’r moorden.... Wat nou gebeurt is toch ook geschiedenis, al stalt ’t nog nait in ’t bonkje.... Dei van nou het de toustand lam, sloagen en zoo waiten ze niks goud meer te onderschaiden Ain stiekum van achtern doodschaiten is gemain, smerig. Ik wor waarm.... Kinder lustem aalmoal... Willem het zien doagelijks speuldingtje vergeten... ’k Vuil, dat ze wat mitkriegen.... ’n beetje christelijkhaid.... Nou ja, as doomnie of pastoor ’t nait doun, mout ik ja wel!

Zoaterdag. Leste warreldag. Week is al hoast weer om. Leste uur zingen. Wat voaderlandsche laidjes, moar ook „Vroeg in den morgen”. Mooi mit dei hooge stem d’r boven. Dit wat mooie Duitsche verskes en din an ’t end: ’t Wilhelm,us. Doar loat ik ze altied bie stoan in de baank.

’s Middags zain ze meester op stroat wel- mit kraanten loopen. Nou stait hai zoo te zeggen in ’n aandere wereld. Malste kinder zeggen hom wel goiendag. Moar ze kieken aanders as anders. Moar dat zei wel veraandern. Dei olie wiesgeer, wel was ’t ook, zee de'i nait: ~Alles stroomt ’? Nou en geilek zei he hebben. Past moar ais op! MEESTER GILDELID.

--- -- – – ' ■ "• \ -Een volk sterft niet door moordaanslag; het sterft enkel en alleen door zelfmoord, ' en zelfmoord is de ontaarding, VERSCHAEVE