Het gemiddeld aantal paarden bedroeg 58, zoodat gemiddeld doiOir één paard per dag is afgelegd 17,4 overeenkomende met een diensttijd van D2 uur (ziektedagen inbegrepen).

Lijn Winschoten—Bellingwolde,

Bovendien werden nO’g door j>aarden afgelegd

Lijn Veendam- Ter-Apel/ Nieuwe Pekela Lijn Winschoten-Bellingwolde. Personenvervoer ƒ 8.279,08 f 3414-15 Goederenvervoer 4.80'^,72^ i-857-'3 Postvervoer 1.779,01 86,72 Diversen 32346 25,50 Totaal f i5-i8.‘5,27® f 5-383,50 Exploitatiekosten 19.124,60 5.649,24 Te kort op exploitatie f 3 939,32® f 265,74 Ontvangen per dagkilometer 2,88^ 3.29 S „ „ treinkilom... 0,12^ 3,63 0.21® Exploitatiekosten per dagkil. 3-45® „ „ treinkil. 0,15® >•> 0.22* Het aantal reizigers (behalve de abonnés en dt op couponboekjes) bedroeg; reizigers

a. extra treinen 224 b. met wagonladingen 2573

i è al) c o rt . CÜ S d 5Si CTj 0 antal rC.M. c c oJ o c «- rt <L> t-H < < cn Baanvak Winschoten—Bellingwolde 1392 21 I 1603 21480

c. voor den stofploeg 911

Totaal trein- en paardenkilomoters 25188

Het gemiddeld aantal paarden bedroeg 15, zoiodat gemiddeld door één paard per dag is afgelegd 13,9 K.M., overeenkomende met een diensttijd van i uur 10 min, (ziektedagen inbegrepen).

VcrvoersuLtko raste n. De ontvangsten en uitga\en waren als volgt:

Lijn Veendam-Ter-Apel/Nieuwe Pekela Lijn Winschoten—Bellingwolde Aantal reizigers.... 40706 17326

BALANS op 31 December 1914

Kosten van oprichting f '^ï'^.2':?o,4qi Aandeelenkapitaal / 591.000,— Plannen, hoofdtoezicht „ 6.502,50 af: nog te storten. „ 413.700,— Kosten van het eerste ontwerp.. „ 1.267,41! / 177-300,— f 41.000,41 4! % obligatieleening f 510.000,— Emissiekosten, Disagio obligatieleening „ 4.272,62 af: nog te storten „ 163.000,— Gehouwen en terreinen .. /iT.‘;B6n64 9 17 000. Grondaankoop, Suppletoire kosten „ 277.079,31! Reserve voor inbreng der lijn Winschoten -Kosten van onteigening « 1-356,61 Bellingwolde (ontstaan door omwisseling Overdrachtskosten, adviezen enz „ 20.566,34! aandeelen W. B. in winstbewijzen 0. G.) „ 50.000, Aardebaan 155-910,531 Renteloos voorschot Staat der Nederlanden : Weg en werken » 203.556,27! Renteloos voorschot 0. G. ... ƒ300.000,— Kunstwerken „ 70.725,42! Overgenomen renteloos voor -Emplacement Winschoten ~ 12.852,13! schot W.—B 49.713,55 » 349-713,55 Dwarslisfg’ers ~ 98.061,00! Renteloos voorschot provincie Groningen „ 18.620,— Eiken wisselhout en eiken brug- en dwarsliggers „ 4.125,36 Comité Veendam--Wildervank... / 25.500,— Wissels *... ~ 1.553,12! Rente tot 31 Dec. 1914 „ 3.027,65 Klein ijzerwerk... .. =;1.072,07k .. 28.527,65 Kruisingen „ 283,27 Groninger Bankvereen. Schortinghuis & Telefoon ~ 4,50 Stikker, Winschoten ƒ 351.400,75 Werktuigen en gereedschappen, Inventaris .. „ 8.439,451 af: deposito te Wildervank... „ 1.349,30 Ppj;irrien ... RollenH materieel 26.087.70 i Crediteuren 16.516,17! Magazijngoederen 7.710,'^QA Te betalen coupons 8.313.75 Kosten van ombouw der v/m E. G. 'J'.-lijnen „ 3-241,491 Algemeene kosten „ 25.763,86 Interest, af: huren „ 23.210,27! Effecten „ 3.480,00 Kas „ 4'9,2i| Debiteuren „ 14-137,84 Verliessaldo E. G. 'i'.-lijnen tot 31 Aug. 1914 f 27.402,37! Verliessaldo lijn Winschoten -Bellingwolde tot 4 Sept... 1914 „ 19.903,62 47-305,99-? Nadeelig saldo exploitatie lijn Veendam-Ter Apel/N. Pekela.. f 3.939,32? Nadeelig saldo exploitatie lijn Winschoten—Bellingwolde „ 265,74 Nadeelig saldo exploitatie brug en tol Ter-Apel ~ 129,81! Nadeelig saldo exploitatie Win schoter-Hoogebrug ~ 96,83 » 4-43 E7I ƒ1.346.042,57! ƒ13.46.042,57!