De begrooting van kosten voor den aanleg van de 10V2 K.M. lange zijlijn en voor de aanschaffing van het benoo– rollend materieel bedraagt f 378.000,—.

Kapitaal. In den foop van het jpr kwam in het geplaatste aandeelenkapitaal geen wijziging.

De lobligatieleening f 400.000,— verminderde door uitloting met f 6000,—.

Personeel. Het te Gennep gestationneerde personeel werd in de gelegenheid gesteld lid te worden van het Zieken- en Ondersteuningsfonds ten behoeve van het personeel der Noord-Brabantsch-Duitsche Spoorweg-Maatschappij. j- u j

Met het IOOg op de buitengewone tijdsomstandigheden werd aan het personeel in den loop van het jaar tweemaal een duurtetoeslag toegekend gelijkstaande met «en week bezoldiging.

Weg en Werken. In verband met de oprichting eener stocmbierbrouwerij nabij het Broekhuizerveer werd aldaar een wissel gelegd en een los- en laadplaats gemaakt.

Te verwachten is dat het goederenverkeer ter plaatse hierdoor zal toenemen.

Nabij de halte Heukelom werd een verbindingsspoor met een aldaar opgeriohte steenfabriek aangelegd.

In de nabijheid van het viaduct in den St. Annaweg te Nijmegen werd ten behoeve wan de zandtreinen bestemd ■voor ophooging van het terrein voor een autogarage, een wissel met het noodige spoor gelegd, en na afloop van het zandrijden weder opgebroken.

Café Peters te Venlo en de halte Broekhuizerveer werden van een telefonische verbinding voorzien.

Nabij de remise te Gennep werd een werkput gemaakt. Voor het ophoogen der lijn, waarmede geregeld werd doiorgegaan, werden 1800 M®. zand aangeredein.

De 4 ploegen -werden gedurende de zomermaanden elk met een mian versterkt.

Vervoer en Exploitatie. De .opbrengst uit het personenvervoer bedroeg in 1915 f 81.115,431/2 uit het goederenvervoer „ 40-35D40V2 aan diversen werd ontvangen „ 7-947)5°

Totaal f 129.414,34 De opbrengst bedroeg per dagkilometer f 5,584 tegen f 3,870 in 1914, per treinkilometer f 0,454 tegen ƒ 0,358 in het voorafgaande jaar.

Afgelegd warden 284-870 treinlcilometers, terwijl in totan.l ■werden vervoerd 390.456 reizigers en 22.600 tonnen goederen.

Gedetailleerde gegevens omtrent het vervoer zijn te vinden op den hierachter voorkomenden staat.

De exploitatiekiosten ad ƒ 78.818,44 bedroegen 5»,9 pCt. van het totaal der ontvangsten tegen ruim 69,1 pCt. in 1914 of / 3,401 per dagkilometer tegen / 2,674 I9U en. / 0,277 per treinkilometer tegen f 0,248 in het voorafgaande jaar.

“ Aan ‘brandstoffen werd per treinkilometer verbruikt 4,43 K.G. tegen 4,14 K.G. in 1914-

WINST- EN VERLIESREKENING over het jaar 1915.

Debiteuren BALANS op 31 December 1915.- Crediteuren. 11 / 26950,- „ 883.348,496 259.734,16 „ 4.583,67 „ 10.075,63 „ 6.631,91 „ 2.298,076 ~ 1.005,65 „ 4' 047,26 „ 14.787,04 „ 446,82 f 250.000,— ~ 517-129,70 „ 10.970,30 „ 17-338,11 „ 394-000, „ 9-925 „ 20.287,93 „ 9-903,39 „ 8.000, » 7-179, „ 6.000, 170,- „ 5,28 Ongeplaatste aandeelen 5 pCt. Obligatieleening Noord-Brabantsch-Duitsche Spoorweg-Mij. ... Dividendrekening f r.250.908,71 /■ 1.250.908,71 Debet. EXPLOITATIE-REKENING over het jaar 1915. Credit. 1- – f 12.350,13' 10.276,70 15007,03 41-184,576 „ 50-595-90 / 81.115,436 „ 40.351,406 „ 7-947,50 Saldo f 129.414,34 f 129-414,34

ƒ 20.359,92 „ 9969,50 „ 5-194,32 „ 5-500, „ 3 000,— „ 3-000,— 6.691,50 » 170 „ 8.821,16 „ 4.495,84 5,28 ƒ 184,62 ~ 50-595,90 „ 16.427, ,y Vernieuwingsfonds Weg en Werken Rollend materieel .... „ Jaarlijksche bijdragen van: de provincie Limburg en de gemeenten Mook—Middelaar, Gennep, Ottersum, Bergen, Arcen en Velden en Venlo .... lom >y , ./> >3 „ Restitutie rentelooze voorschotten 1914 „ Vermind'éring jaarlijksche bijdragen der provincie Limburg en de Limburgsche „ Saldo op nieuwe rekening over te brengen f 67.207,52 / 67.207,52