alleen het geloof kan ontstaan en het Christelijk leven worden mtgeoefend. J

Nu geeft de Schrijver, zoo als hij het noemt, eene schets der Christelijke Ze,heieer. Uit hel geloof als wortel , wast het geheele Christelijke leven op. ' Het geloof eigent zich Christus toe, streeft naar gelijkvormigheid met Hem en daardoor met God. In Hem

sTeld ' „T Cn deUgden aanscho»^lijk voorgeteld. De beweeggrond des geheelen Christelijken

levens „ de liefde tot God, christus, den naaste-

«* ontstaat door de liefde van God (en chhistus).'

Het eigenaardige der Christelijke deugd bestaat in

teliSke i ET( • Van °rnVaarde en onmagl- De Ch riste gke deugd „ van wege haar onbereikbaar doel

altijd een voorwerp der hope, cn het nooit voleinigd leidt tot een aanhoudend strijden en streven

dS Sr111"5, diCnSlbaar ^

gemakkelijk afgeleid, hoe de ChristelfjkT goest'Tich openbaart in bijzondere pligten en deugden.

het Ch M-rft, 0DS dC Schr«Ver '!cn inhou<l van Christelijk geloof nopens-den slaat na den dood

en de voleindiging van alle dingen. Vele zaken

baah 7 !'°S ge°PenIjaard' ™<Jat ons de valon li'et 'onlbreekt. Het Christendom rust op het idéé eener andere wereld. De -eest zal d.nr

met ewustheid, zalig of onzalig voortleven- dat begm. onmiddellijk *

ld m, 7". T "" ' ««<.>•* veree-

Jd. Elks toestand na den dood ontwikkelt zich

lev C 1 'Cmï' We'ke reCC,S purende het aardscbe en door de zedelijke rigling des gemoeds gelegd

»■ De wederkomst van christus is nu eens ziine

geestelijke wederkomst, dan de openbaring zijner