voor allerlei klassen van lezers. 73*

IK<re als mensch-, karakter-, zede- en natuurkundige ftige, als mensen, en JS voorts

onderwerpen W^?h*?:J, Het verblijdt ons, dat pp dezelfde leest J^W* Uda£ deze Lektuur ons ^fiTS^S* dtkon toch wel niet Kan2|; en is aanmoediging voorV*™£ Ïfll^^/At oTVSmelaLrs aHes ju het werk Hellen, ten einde hunnen lezeren op den

dUDe ïb^rvandf^eede Stukje, die niet in kiesch, hfiS efSk voor dien van het Eerlle behoef te wijl?n is deze: Euphranor. Dubbele belegering van ÏÏiochié ta den ^^1^iSX^S5

£ de%S het toch brengen ^et^dur^n

S 4 op reis! Ook in Frankrijk wonen kamper**

£ m f TU%e reide

meiaars. Voorbeeld van tnenfchenkenms. ^ *gg zijncn man. De geheime geheimraad- Dt ^rnu/Uge Fransehman. Vraag en antwoord. ff ™"

rABTOUCFE. Scortqeliike van eenen foldaat ie Bnm, iTf^dere en"'geleerde &aaf. K/J. inwendige roeping tot A^°\aat'./°f"lL ipecu atie. Scherpe 'kritiek van swiet. &omwds ImdS iets bclagchehjker dan het wezenlijk is. Hoe veel is

drt^ïTk van het Eerde Stukje gedaan hebben willen wij ook van dit, een en andet■ tot een P roefje voor onze Lezers affchrhven, w^*^5»BKa^; mede geenen ondienst te zullen doen. Wij Kiezen daaitoe.i

HOE VER KAN de MENSCH HET toch brengen h* HET VERDUREN VAN LlGCHAMELljKE SMART-

In Amerika is het, ouder de zoogenaamde wilde ,61'ken eerie gewoonte, dat ten minite eeiv.ge van de krijgsdansen ter dood gebragt worden, weke dan