468
het tarief blijkt dus geheel tot het gewenschte doel te hebben geleid.
Uit de overzichten van het vervoer van reizigers en goederen over de verschillende lijnen blijkt, dat per dagkilometer de directe opbrengst is geweest.
Rijtuigen
Vracht—
LIJN Reizigers. Bagage. Paarden Totaal.
goederen.
en Vee.
^ i
Medan-Belawan f 27,749 f 2,12 f 35,735 f 0,803 f 66,307
Medan-Timbang Langkat. „ 19,684 „ 1,134 „ 14,276 „ 0,548 „ 35,642
Medan-Deli ïoevva . . . . „ 3,633 „ 0,129 „ 2,282 „ 0,007 „ 6,051
Medan-Serdang „ 12,158 „ 0,87 „ 2,949 „ 0,204 „ 16,181
alle lijnen . . . f 18,724 f 1,269 f 18,072 f 0,491 f 38,556
Bovendien is aan diversen ontvangen f 23,645.86, waarin f 14,378.36»/3 begrepen is voor zoogen, „koersverschillen", ten aanzien van welken post in het verslag wordt opgemerkt dat hij „naar verhouding iets hooger is dan in 1888, omdat, door de grootere schommelingen van den dollarkoers, de koers waartegen de dollar door de Maatschappij werd aangenomen, iets meer van den koers van den dag moest verschillen om geen risico te loopen."