468

het tarief blijkt dus geheel tot het gewenschte doel te hebben geleid.

Uit de overzichten van het vervoer van reizigers en goederen over de verschillende lijnen blijkt, dat per dagkilometer de directe opbrengst is geweest.

Rijtuigen

Vracht—

LIJN Reizigers. Bagage. Paarden Totaal.

goederen.

en Vee.

^ i

Medan-Belawan f 27,749 f 2,12 f 35,735 f 0,803 f 66,307

Medan-Timbang Langkat. „ 19,684 „ 1,134 „ 14,276 „ 0,548 „ 35,642

Medan-Deli ïoevva . . . . „ 3,633 „ 0,129 „ 2,282 „ 0,007 „ 6,051

Medan-Serdang „ 12,158 „ 0,87 „ 2,949 „ 0,204 „ 16,181

alle lijnen . . . f 18,724 f 1,269 f 18,072 f 0,491 f 38,556

Bovendien is aan diversen ontvangen f 23,645.86, waarin f 14,378.36»/3 begrepen is voor zoogen, „koersverschillen", ten aanzien van welken post in het verslag wordt opgemerkt dat hij „naar verhouding iets hooger is dan in 1888, omdat, door de grootere schommelingen van den dollarkoers, de koers waartegen de dollar door de Maatschappij werd aangenomen, iets meer van den koers van den dag moest verschillen om geen risico te loopen."