Tekst
Onderstaande tekst is niet 100% betrouwbaar

d. Linksche rechte stooten op stootballen en stootzakken (klassikaal).

Rug- en buikspieroefeningen. Ademhalingsoefeningen.

In de eerste lessen met dit programma worde vooral aandacht gewijd aan het leeren zien van den afstand. Een goede methode is den leerlingen den linkschen rechten stoot te laten uitvoeren van een kleineren afstand en die geleidelijk tot den maximum afstand te laten vergrooten. Geef hen daarna tegenpartijen van verschillende lengte, zoodat zij ook in die gevallen eenig begrip van den afstand krijgen.

DERDE PROGRAMMA.

a. 10 min. voetwerk.

b. Als 2b en c.

c. Ontwijken van den linkschen rechten stoot

d. Stootoefeningen met linkerarm.

Rug- en buikspieroefeningen. Ademhalingsoefeningen.

VIERDE PROGRAMMA.

a. 5 a 10 min. voetwerk.

b. Als 36 en c.

c. Zwaaistoot links naar hoofd en lichaam. Dekken, weren en ontwijken van dien stoot.

d. Stootoefeningen met linkerarm.

Rug- en buikspieroefeningen. Ademhalingsoefeningen.

VIJFDE PROGRAMMA.

a. 5 a 10 min. voetwerk.

b. Als 4b en c.

{Linksche hoekstoot naar hoofd en lichaam. Verdediging tegen die stooten. d. Stootoefeningen met linkerarm.

Rug- en buikspieroefeningen. Ademhalingsoefeningen.

ZESDE PROGRAMMA.

a. 5 a 10 min. voetwerk.

b. Als 56 en c.

Sluiten