Onderstaande tekst is niet 100% betrouwbaar

Quod cum accidisset nostrae rei publicae, tuin pristinis 7 orbati muneribus baoc studia ronovare coepimus, ut et animus niolestiis hac potissimum re levaretur et prodcssemus civibus nostris, qua re cumque possemus. In libris 5 enim sententiam dicebamus, contionabamur, philosopbiam nobis pro rei publicae procuratione substitutam putabamus. Nunc quoniam do ro publica consuli coepti sumus, tribuenda ost opera rei publicae, vel omnis potius in ea cogitatio et cura ponenda, tantum huic studie^ relinquendum, quantuin 10 vacabit a publico ofticio et munere. Sed haec alias plnribus; nunc ad institutam disputationeni revortamur. ƒ

Van 8—21 betoogt Cicero, dat divinatio niets hoeft uit te staan niet zintuiglijke waarneming noch met kunst of politiek, zoodat er geen terrein is voor divinatio. Als verder de toekomst toevallig is, kan niets voorspeld worden. Als alles voorbestemd is, geeft zo niets, want wat voorbestemd is, gebeurt toch. Uitzonderingen op 'l f»tum zijn ondenkbaar en dan zouden we ook geen divinatio hebben.

Nam cuni de divinatione Quintus frater ea disseruissct, 111 quae superiore libro scripta sunt, satisque ambulatum 8 videretur, tum in bibliotheca, quae in Lycio est, adsedimus. Atque ego: Adcurate tu quidem, inquam, Quinte, et Stoice

7. quod cum accidisset nostrae woners van Rhegium of hij

rei publicae — cf. do n. d. I, 7—9. niet te Rome zou komen. Vgl.

in libris enim enz. Evenals Sander. Quaest. de Cic. libris

vroeger op het forum over staat- quos scr. de div.: pag. 2 tot 4 kunde spreekt Cicero'^in do

boeken nu over pïlosofie. 8. satisque ambulatum videretur.

nunc quoniam de republica con■ Cic. en zijn broer redeneerden

suli coepti sumus. — Volgens immers op de wijze der Peri-

epist. ad Att. XVI, 7 kreeg Cicero patetici al wandelende; zie lib.

< Augustus 44 bericht van be- I, 8.

Sluiten