Onderstaande tekst is niet 100% betrouwbaar

propter inetum ruinarum, eosque liaberc putat eadcm membra, quae nos, nee usum ullum habere membroruni. tii go liic cireumitione quadam deos tollens recte non dubitat divinationem tollere; sed non, ut hic sibi constat,

item Stoici. Illius enim deus nihil habens nee sui nee 5 alieni negotii non potest hominibus divinationem inpertire; vester autem deus potest non inpertire, ut nihilo minus 41 nmnduin regat et hominibus consulat. Cur igitur vos induitis in eas captiones, quas numquani explieetis? Ita enim, cum magis properant, concludere solent: 'Si di 10 sunt, est divinatio; sunt autem di; est ergo divinatio.' Multo est probabilius: 'non est autem divi- \ natio; non sunt ergo di.' Vide, quam temere committant, ut, si nulla sit divinatio, nulli sint di. Divinatio enim perspicue tollitur, deos esse retineudum est. 15'

42—49. Bliksemstralen.

XV42 Atque ,mc extispicum divinatione sublata omnis haruspicina sublata est. Ostcnta enim sequuntur et fulgura. Valet autem in fulguribus observatio diuturna, in ostentis i'atio plerunique coniecturaque adhibetur. Quid est igitur, quod observatum sit in fulgure? Caelum in sedecim partis 20 diviserunt. Etrusci. Facile id quidem fuit, quattuor, quas nos habemus, duplicare, post idem iterum facere, ut ex eo dieerent, fulmen qua ex parte venisset. Priinum id quid interest? deinde quid significat? Nonne perspicuum est ex prima admiratione hominum, quod tonitrua iactusque 25

stonden en dat er elk oogenblik ontstonden en vergingen. Voor de goden vond hij een plaats tusschen die werelden (uezaK0af.ua intermundia). Cic. vergelijkt dit met de plaats te Rome inter duos lucos genaamd, bij t Capitoo). waar Romulus eens

een toevluchtsoord (asi/luni) voor misdadigers had geopend. Vgl. de n. d. I, 85 enz.; zie de Aanm. bij I, 5.

propter metum ruinarum „uit vrees voor instortingen" nl. van de werelden, waarvan er immers telkens eenige te gronde gingen.

Sluiten