kculewacatures bedrijfsleven/overheid
NRC Handelsblad
- 03-03-1984
Permanente URL
- Gebruiksvoorwaarden
-
Auteursrechtelijk beschermd. Op dit object rust auteursrecht.
- Krantentitel
- NRC Handelsblad
- Datum
- 03-03-1984
- Editie
- Dag
- Uitgever
- Nieuwe Rotterdamse Courant
- Plaats van uitgave
- Rotterdam
- PPN
- 400367629
- Verschijningsperiode
- 1970-...
- Periode gedigitaliseerd
- oktober 1970-1994
- Verspreidingsgebied
- Landelijk
- Herkomst
- Koninklijke Bibliotheek
- Nummer
- 132
- Jaargang
- 14
- Toegevoegd in Delpher
- 13-04-2016
Advertentie
Advertentie
de rijksuniversiteit groningen vraagt: ■ bedrijfsarts m/v (vac.nr. 840210/2731) als hoofd van de Bedrijfsgeneeskundige Dienst De B.G.D. heeft tot taak het verlenen van bedrijfsgeneeskundige zorg aan het ruim 4.000 personen omvattende universitaire personeel. Bij de B.G.D. werken 3 artsen, van wie één in deeltijd. Naast de specifieke bedrijfsgeneeskundige zorg is er ook sprake van verzekeringsgeneeskundige taken. De B.G.D. maakt op dit moment deel uit van het Bureau der R.U.G. in ruime zin als een zelfstandige dienst. Mede gezien de ontwikkelingen, voortvloeiend uit de ARBO-wet zal, zo mogelijk, in overleg met de te benoemen functionaris de organisatorische positie van de B.G.D. opnieuw worden bezien. Van de te benoemen functionaris wordt verwacht dat hij/zij: — de nodige ervaring als bedrijfsarts in een complexe organisatie bezit — een actieve rol kan spelen in de verdere uitbouw van de bedrijfsgeneeskundige zorg — inzicht in en visie op de ontwikkelingen in de bedrijfsgezondheidszorg (ARBO) heeft — ingeschreven is als sociaal geneeskundige, tak arbeids- en bedrijfsgeneeskunde in het daartoe dienende register van de K.N.M.G. Salaris volgens rijksregeling. Datum indiensttreding: zo spoedig mogelijk. Inlichtingen kunnen worden ingewonnen bij de wnd. secretaris van de Universiteit, de heer H.J.D. Bruins, telefoon 050-115503 of bij één der artsen van de B.G.D., telefoon 050-115473. Sollicitaties inzenden vóór 24 maart a.s. ■I wetenschappelijk onderzoeker m/v (vac.nr. 840206/2731) bij de vakgroep Bestuursrecht en Bestuurskunde van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid. Taakomschrijving: De onderzoektaak zal liggen op het terrein van de rechtsbescherming (één van de hoofdgebieden van het onderzoek in de vakgroep) en meer in het bijzonder betrekking hebben op het ontstaan van procedures tegen de overheid. Het onderzoek dient gericht te zijn op afronding in de vorm van een proefschrift. Vereisten: — doctoraalexamen Nederlands Recht of Juridisch Bestuurswetenschappelijke Studierichting — onderzoekservaring strekt tot aanbeveling. Aanstelling en salariëring geschieden overeenkomstig het rangenstelsel van (adjunct) wetenschappelijk ambtenaar. Aanstelling geschiedt in tijdelijke dienst voor een periode van maximaal 3 1 /2 jaar. Betrokkene is niet bestemd voor blijvende opname in de vaste wetenschappelijke staf. Datum indiensttreding: zo spoedig mogelijk. Inlichtingen kunnen worden ingewonnen bij Prof.Mr. M. Scheltema, telefoon 050-117676 of Prof.Mr.Drs. M. Oosting, telefoon 050-114582. Sollicitaties inzenden vóór 17 maart a.s.. ■■I Sollicitaties: Schriftelijke sollicitaties te richten aan de directeur van de Dienst Personeelszaken der Rijksuniversiteit, postbus 72, 9700 AB Groningen, onder vermelding van het vacaturenummer op brief en enveloppe. Algemene inlichtingen worden gaarne verstrekt door het bureau Werving & Selectie, tel. 050-114033 en 117640. De advertentieafdeling van NRC HANDELSBLAD streeft ernaar, met plaatsingsverzoeken van adverteerders zoveel mogelijk rekening te houden. Het is ons echter onmogelijk in alle gevallen een vaste gewenste plaats te garanderen. Advertentieafdeling NRC HANDELSBLAD
Advertentie
E D E R T J D P E R K HEEFT ZIJN TEKENS t ifT *? ^ V ' f -r—TT. voor communicatie en registratie. In deze tijd zijn het de symbolen van de informatica. En daarmee van een proces in snelle ontwikkeling PANDATA geeft daar richting aan. Ordenend, analyserend, bouwend en implementerend. PANDATA GROEIT EN ZOEKT VOOR DE DIVISIE AMSTERDAM: DATACOMMUNICATIE SPECIALISTEN* Zij zijn vertrouwd met het ontwerpen en implementeren van datacommunicatie-systemen. kandidaten beschikken over detailkennis van data-netwerken, zoals: -SNA - DN I - LAN's Deze data-netwerken vormen de basis van waaruit taakstellingen als o .a. netwerkbeheer, toepasbaarheidsonderzoek, programmatuur en apparatuur evaluatie etc., uitgevoerd worden. Pandata vraagt: Een opleiding op HBO- of Academisch-niveau, aangevuld met een gedegen automatiseringskennis. Daarnaast verwachten wij zelfstandigheid, creativiteit en goede contactuele eigenschappen, alsmede een goede beheersing van de Nederlandse taal. Pandata biedt: Een functie in een sterk groeiende organisatie, waar de ontplooiingsmogelijkheden groot zijn. De opdrachten van Pandata's cliënten garanderen een dynamische, boeiende en zeer gevarieerde werksituatie. Honorering en arbeidsvoorwaarden zijn in één woord uitstekend. ♦Pandata komt voor deze functie ook graag in contact met vrouwelijke kandidaten. Pandata stelt voor: Om, indien u belangstelling hebt contact op te nemen met de personeelsmanager van Pandata B.V., de heer G.S. Vos, tel.: 070 - 949325. Of met de divisiemanager de heer P. Buisman, tel.: 020 -134646. Na kantoortijd tel.: 04164 -1567. Vestigingen in Rijswijk, Amsterdam, Zwolsen Eindhoven. Pandata BV is lid van de COSSO. Pandata is: een onafhankelijk bureau dat zich bezighoudt met advies inzake informatica en organisatie. Pandata bouwt systemen voor uiteenlopende - meestal omvangrijke, complexe - toepassingen. Pandata leidt op in methoden en technieken voor het uitvoeren van informaticawerkzaamheden. Haar organisatie omvat vier deskundigheidsgebieden, onderscheiden naar: branches, toepassingen, computers en methoden. Pandata is o.m. bekend door de inmiddels toonaangevende SDM, System Development Methodology. PANDATA Pandata BV Burg. Hogguerstraat 787a 1064 EB Amsterdam-Slotervaart
Advertentie
Stichting Rode Kruis Trombosedienst Delft Op onze dienst ontstaat binnenkort een vakature voor een arts m/v, part-time De Trombosedienst Delft heeft als verzorgingsgebied Delft, Zoetermeer en omstreken met ongeveer 2.000 patiënten. De werkzaamheden zullen op woensdag-, donderdag- en vrijdagmiddag plaatsvinden, (van ± 12.30-15.30 uur) Tevens dient de bereidheid te bestaan om op de andere dagen in te vullen voor de kollega-arts, tijdens vakanties en bij ziekte. De arts dient zowel de doseringen van de anti-coagulantia te verzorgen als ook de kontakten te onderhouden met de behandelende artsen. Bewaking van kwaliteit van de bepalingen en bloedafname behoren eveneens tot de taken. De CAO voor het ziekenhuiswezen is van toepassing. Honorering zal plaatsvinden op basis van L.A.D.-1. Uw schriftelijke sollicitatie kunt u richten aan het bestuur van de Stichting Rode Kruis Trombosedienst, t.a.v. Dr. J. A. P. Stroes, sekretaris, p/a Postbus 5010, 2600 GA Delft. secretariaat- en boekhoudkundig personeel Wij zoeken per direkt voor diverse internationale ondernemingen in Rotterdam direktiesekretaresses De werkzaamheden bestaan o.m. uit het opnemen en uitwerken van correspondentie in de moderne talen, notuleren van vergaderingen en het bijhouden van de agenda. Gevraagd wordt: — perfecte beheersing steno N/E/D/F — uitstekende uitdrukkingsvaardigheid in de moderne talen, waarbij het accent vooral op de Engelse taal ligt — ruime ervaring als direktiesekretaresse — leeftijd 30-40 jaar Geboden wordt: — een funktie, waarbij een beroep zal worden gedaan op uw organisatorische kwaliteiten — interessante werkkring — honorering overeenkomstig de belangrijkheid van de baan Wanneer bovenstaande funktieomschrijving u aanspreekt, nodigen wij u uit een afspraak te maken met mevr. A. Bloemsaat, Stadhuisplein 39, Rotterdam, telefoonnr. 010-110170 ■v randstad uitzendbureau
Advertentie
STICHTING STADSSCHOUWBURG EN CONCERTGEBOUW HAARLEM Het bestuur van bovengenoemde Stichting roept sollicitanten op voor de functie van DIRECTEUR/DIRECTRICE STADSSCHOUWBURG en CONCERTGEBOUW De directeur/directrice van de Stichting is verantwoordelijk voor de artistieke en zakelijke leiding van beide door de Stichting beheerde gebouwen. Hij (zij) zal met de volgende taken worden belast: 1. de zorg voor de programmering van Stadsschouwburg en Concertgebouw en het ontwikkelen van eigen initiatieven op dit terrein; 2. de zorg voor het zakelijk beheer van beide gebouwen; 3. het personeelsbeheer; 4. het financiële beheer; 5. het toetsen van plannen van de Stichting en hun financiële consequenties aan de gemeentelijke mogelijkheden. Van hem (haar) worden derhalve de volgende eigenschappen gevraagd: 1. Een zeer goede kennis van het theater- en muziekleven in Nederland en de artistieke mogelijkheden om vanuit die kennis vorm te geven aan een voor stad en regio wervende programmering van de beide Haarlemse gebouwen. Behalve gebruik te maken van bestaand aanbod, dient hij (zij) gevoel te hebben voor het opzetten van nieuwe initiatieven op artistiek gebied; 2. Naast artistieke overtuigingskracht wordt een goed zakelijk inzicht verwacht, teneinde artistieke wensen te kunnen inpassen in het door het stichtingsbestuur vastgestelde en door de gemeente goedgekeurde financiële kader; 3. Leidinggevende kwaliteiten worden geacht een garantie te zijn voor een goede samenwerking met de staf en medewerk(st)ers van beide gebouwen; 4. Een goed gevoel voor en kennis van administratief en financieel beheer en van de wijze waarop die — met behulp van geautomatiseerde onderdelen — zo mogelijk kan worden gevoerd; 5. Regelmatig overleg met in eerste instantie de gemeentelijke overheid dient als een harmonisch onderdeel van de taakopvatting te worden beschouwd. Kennis van de landelijke verhouding overheid/kunstleven wordt verondersteld; 6. Boven deze gespecificeerde eigenschappen dient de toekomstige directeur van zijn vak te houden, een basisvoorwaarde om deze functie goed te kunnen vervullen. Een gesprek met een vertegenwoordiging van het personeel maakt deel uit van de selectieprocedure. Aan de functie is een salaris verbonden dat in overleg wordt vastgesteld, passend in de gemeentelijke regeling. De arbeidsvoorwaarden van de gemeente Haarlem zijn van overeenkomstige toepassing. Sollicitatiebrieven moeten binnen 10 dagen worden gericht aan de voorzitter van het stichtingsbestuur mr. dr. A. Soeteman, Prins Hendriklaan 148, 2051 JJ Overveen. FERRING PHARMACEUTICALS FERRING AB te Malmö, Zweden, is fabrikant van humane en veterinaire geneesmiddelen. Voor de nieuw op te zetten Nederlandse vestiging van FERRING B.V. te Haarlem, worden gegadigden gevraagd voor de funkties van: HOOFD MEDISCH-WETENSCHAPPELIJKE AFDELING (m/vr) afgestudeerd in de richting medicijnen, farmacie of biologie. Hij/zij krijgt tot taak het bedrijf vanuit zijn/haar academische achtergrond zo breed mogelijk te ondersteunen. Hierbij denke men aan: - het opzetten en begeleiden van (klinisch) geneesmiddelenonderzoek - het leggen en onderhouden van kontakten met de medische professie - uitgebreide literatuurscreening - het samenstellen van internationale registratiedossiers Redactionele vaardigheid en enige jaren ervaring in de farmaceutische industrie strekken tot aanbeveling. MEDISCH- WETENSCHAPPELIJK MEDEWERKER (m/vr) voor de buitendienst. Tot zijn/haar taak behoort de verkoopondersteuning door het bezoeken van specialisten. Wij denken hierbij aan kandidaten met: - een gedeeltelijk voltooide universitaire studie (medicijnen, farmaci of biologie) of een paramedische opleiding - kennis van de farmaceutische branche -enige jaren ervaring - goede kontakten in de klinieken Kennis op het gebied van de endocrinologie strekt tot aanbeveling. De geboden funkties bieden uitstekende perspektieven voor kandidaten die menen aan deze kriteria te voldoen. Salaris en verdere emolumenten zijn in overeenstemming met het belang van de funkties. Belangstellenden worden uitgenodigd hun schriftelijke sollicitatie met curriculum vitae, onder vermelding van referentienummer 8403, te richten aan dhr. J.H. Schram, direkteur Pharmachemie B.V., postbus 552, 2003 RN Haarlem. Zij worden strikt vertrouwelijk behandeld. Bij de bibliotheek van de Katholieke Hogeschool Tilburg is de functie vacant van bibliothecaris m/v van de Economische afdelingsbibliotheek. Tot de taken van de aan te stellen functionaris behoren: • zorgdragen voor een adequate collectievorming t.a.v. de diverse deelgebieden van de economie en de econometrie, zulks binnen door de bibliothecaris KHT gegeven randvoorwaarden en in overleg met vakgroepen en facultaire adviesgroepen; • dagelijkse leiding van de afdelingsbibliotheek, die 4 medewerkers telt; i verantwoordelijkheid voor het dienstenpakket, waaronder de toegankelijkheid van de collectie; • verstrekken van informatie over literatuur en bibliografische hulpmiddelen. Betrokkene zal zijn functie uitoefenen onder leiding van de bibliothecaris KHT. Goed overleg met de medewerkers van de afdelingsbibliotheek is noodzakelijk. Hij neemt deel aan het Stafoverleg van de Bibliotheek. universitaire instelling voor onderwijs en onderzoek in de maatschappij- en geesteswetenschappen Functie-eisen: • doctoraalexamen economie of econometrie; • enige jaren ervaring in universitair onderwijs en/of onderzoek; i organisatorische en leidinggevende capaciteiten; • kennis van de belangrijkste vreemde talen; • bereidheid tot verdere studie in de bibliotheekwetenschappen in relatie tot het vakgebied. Nadere informatie bij de bibliothecaris KHT, dr. J.L.L.J. Wieërs, tel. 013 - 66 21 21. Salaris: min f 3.199, — en max. f 5.534,- bruto p.m. Uitloop naar f 6.364,- is, indien aan alle daan/oor geldende eisen wordt voldaan, mogelijk. Directe opname in het Algemeen Burgerlijk Pensioenfonds. Premie AOW/AWW komt voor rekening van de werkgever. Sollicitaties schriftelijk, onder vermelding van vacaturenummer 103 op de enveloppe, aan het hoofd Dienst Personeelszaken, Postbus 90153, 5000 LE Tilburg. Katholieke Hogeschool Tilburg